Budaya Sumbang (Diskusi Adat)

Ibas jaman si genduari, terlebih-lebih i bas Kerja Adat Perjabun / Nereh-Empo, enggo me merari lit "Gendang Jepang" - Keyboard. I bas "Kerja" e, enggo menda merari terselip "BUDAYA SUMBANG." Si empo ras si sereh "numbang" lagu, si deban pe reh ka "numbang". Si rende laguna sumbang, si perkeyboard pe sumbang. Sumbang..., sumbang..., sumbang...

Bena-benana "Gendang Jepang" - Keyboard e bengket ku bas kerja nereh-empo i gelari sebage "gendang anak beru". Gelah ola akapna mengelngelsa erkeras guna nikapken perpan guna si pepagi ibas mata kerja. Kedungenna..., tambah ka si ngikuti. Ipelandek me kerina sangkep nggeluh. Jenari, i pake ka "ngelegi beru.", e maka si terakhir i pake guna "adu penganten" - penganten jadi pengamen dadaken...
Zend Depari Ade kuakap budaya cokong2 entahpe "numbang" enda perlu i hilangken perban ade menurut aku pribadi si enda mengurangi makna gendang e sendiri, janah kesanna kita erban kerja jadi "pengamen" si la nggit rugi, ade ateta erban kerja tentu nggo kita ersikap rikutken kengasupennta, bujur.
Jakup Pelawi Pengalamen pribadi th 2004 silih erjabu I kuta.
Maka aku sbg anak beru simbaru bas jabu Ketaren, kuusulken maka lalit numbang man pengantin.
Erkiteken mekuah ate nangdangi kade2 si go sempatkenna ndahi kita, janah perrehna pe mungkin piga2 go ngeraih ongkosna, bagem ningku. Emaka pas mulai adu pengantin maka I momoken "maka penjayon pengantin go lit sinikap kenca, emaka la lit cokong2" ningen. Enda kuakap sangat perlu I beneken, sab melala kal nge kade2 situhuna keberaten, cuma la ia pang erbelas. Lang pe kuakap adi gedanglah siukuri ras efekna nangdangi jelma si enterem, sadar nge kuakap kita maka sibagenda rupa hanya memberatken saja. Bagem kuakap sitik tambahen bas aku nari, embari kena janah tambahi adi lit sikurangna. Bujur
Simson Gintings Salam onggal-onggal! Adi menurut mekanisme rikut adat istiadata, penjayon man si erjabu arusna icakapken sangkep nggeluh, em cara si erdolat. Cara si gundari encidahken sangkep nggeluh ndai lanai lit dolatna. Kasarna, carai sigundari enggo pemela-melaken. Tapi masalahna, bagepe lanai lit kalak simela emaka terus idalanken kalak. Sila bagi oratna enggo ianggap enggo payo, ma enggo nuhnah kal. Bagem sitik komentar bas aku. 
Jekmen Sinulingga Kerna sikatakenndu e enggo me payo, gendang ngingani anakberu erkuskas (gelah ula melungen), piah sukut sierjabu pe enggo mesera akapna mulih ku rumah gia enggo ikimbangken amak inganna galang-galang, seh ban je silalap sukut, me mehangke anakberu erbahan acarana, maka sehken me kusukut, terus mehangke sukut ilebuhna kalimbubuna bage pe puangna, menggo kuh sangkep geluh sipulung, dungna ibahan me acara, igulati me perlandek, deba lit sirende, deba perbahan riahna litka sinumbang, dungna ilebuhme kuh sangkep geluh, seh maka terganggu pertunduh ras berpengaruh ku acara mata kerja pepagina, telat acara bagem dinamikana, genduari enggo ka lit perubahen eme ibatasi jam baik ibas siekerja ras anakkuta. 
Kerna cukong-cokong; enda pe nai senembas menjadi dilema perbahan nen litka kin je kade-kade muat sen inemen tah sidebanna, emaka ibahan me cukong man penjayon sierjabu. Resiko kerna sumbangen enda jadi dilema bagi si kurang serpina apaika ia rembang batangna, terpaksa ningkih gelah ula mela, seh nge asa genduari, adi beneken enda enggo bagi teori balas dendam; pernah kubahan bage, merawa kalimbubu sukut nina: Waktu kerja kami kerina turang/sillih kami ah mereken cukong-cokong man kami nina, enda uga bandu e nina man protokol, malah paksana turangna ras silihna rende, gia la kin ia pang rende pe, uga ninta yak kam sekali, me terusken puang kami ninta, tp teklah kam gaya pos modern sibagenda rupana masapka nge kari lagia pedaskal, titik jenuh enggo teridah, sebab enggo kerina mengeluh terkait kesehaten (melawen tunduh). mbera-mbera. 
Samse Ginting Pengalamen engkeriken temue, terutama teutama sangkep nggeluh. Emaka gundari adi ndahi kerja nereh empo kita melalalah baba senta. 
Simson Gintings Samse Ginting payo bage, janah prtokol (MC) endalanken teguna ngelakoken "penodongan atas nama adat istiadat". Nodong emekap cara maksa, labo üang atau nyawa". tapi "nokong entah mela atendu". Emaka situhuna mbelin unsur intimidasi secara halus dgn bungkus budaya (tempa budaya padahal itu metode ngumpulin dana)
Diskusi Lengkap 

No comments:

Post a Comment